Firmy nagminnie kombinują, które z narzędzi promocyjnych obrać, by podwyższyć grono klientów, aby pomnożyć zarobki przedsiębiorstwa. Reklama dzisiejszych czasów nie sprowadza się tylko środkach masowego przekazu typu: gazeta lokalna, czy tv. Działania reklamowe są teraz nadzwyczaj zawiłym mechanizmem i wykorzystuje wiele technik. Niezmiernie popularna zrobiła się reklama w Internecie, a zwłaszcza jeden z jej odłamów tzw. social media marketing. Powinniśmy powiedzieć, że nie jest to namolna metoda reklamy, jaką klienci omijają szerokim łukiem.
Social media to zabiegi na portalach społecznościowych w Internecie. Mającymi największą liczbę użytkowników i co za tym idzie bardzo często wykorzystywanymi serwisami skupiającymi społeczność w Polsce są: Nasza Klasa, Kwejk, Google+, YouTube. Jest to metoda, która zaczyna się rozwijać. W Polsce niewiele, bo 5 % firm przekonało się do social media. Bezsprzeczny jednakże jest oczywiście fakt, że social media należy do metod bardzo przyszłościowych, ponieważ Internet stale się rozwija, a liczba jego użytkowników systematycznie rośnie. Masa firm wybiera Facebooka, prowadzenie tam fanpage’a i czynne pozyskiwanie fanów. Kolejny sposób na promocję to tzw. custom publishing. Są to narzędzia nowoczesnej reklamy, które w znakomity sposób tworzą postrzeganie firmy przez klientów. Klienci bardziej łaskawie odnoszą się do takiej reklamy, ponieważ nie narzuca się ona klientowi, pozwala na samodzielność wyboru np. w kwestii zostania fanem firmy. To w rękach klientów jest decyzja, czy mają życzenie otrzymywać biuletyny firmy. Dlatego też taki typ reklamy jest niezwykle efektywny.

Reklamy

Możliwość komentowania jest wyłączona.